W METALOWCU bez zmian

W METALOWCU bez zmianTytuł “W Metalowcu bez zmian” jest jednocześnie podsumowaniem tego wpisu. Na pytanie “co słychać w Metalowcu?” można odpowiedzieć “w Metalowcu bez zmian”. Postaramy się przedstawić dlaczego taka odpowiedź jest jak najbardziej uzasadniona.

Podwyżki

Ostatnio zostaliśmy w Metalowcu powitani kolejnymi podwyżkami. Opłaty dla mieszkańców składają się z 18 pozycji. Wiadomo po co tyle pozycji, trudniej się w tym połapać, a złotówka do złotówki i na końcu niezła sumka. W pozycjach “podwyżki” jedna jest ciekawa: “koszty administrowania”. W pozycji “koszty administrowania” podwyżka wynosiła ponad 10%Co ciekawe koszty te będą wynosić od 0,72zł/m2 na Osiedlu III do 0,83zł/m2 na Osiedlu II. Podniesiono także o ok. 10% pozycję “utrzymanie czystości” itd. itd.
Rada Nadzorcza w miesiącu uchwalania podwyżek jednocześnie wprowadziła 7 godzinny dzień pracy w Spółdzielni oraz przyznała kolejny medal dla prezesa i oczywiście o tych faktach nie raczono poinformować spółdzielców. 
Co tu mówić – “Cysorz to ma klawe życie oraz wyżywienie klawe”

Informacja

W kwestii informacji nie można powiedzieć, że “w Metalowcu bez zmian” ponieważ jest zmiana i to zmiana na gorsze. Ograniczono publikowanie materiałów tylko z ostatniego roku. Protokoły z posiedzeń Rady Nadzorczej są krótsze i bardziej ogólne. Jak dawniej, wiele protokołów jest bez podpisów i nie zawiera załączników. Jeżeli publikuje się jakieś dokumenty to z wielomiesięcznym opóźnieniem. Świeżym przykładem blokowania informacji może być fakt, że w grudniu ubiegłego roku zakończyła się lustracja i do tej pory nie opublikowano protokołów lustracji. Może ktoś z członków Metalowca, który to czyta pogoni prezesa aby opublikował protokoły lustracji.
Odkąd prowadzimy tę stronę nigdy zarząd Metalowca nie wykonywał prawidłowo obowiązków informacyjnych wobec członków spółdzielni … i dostawał nagrody.

10 komentarzy do “W METALOWCU bez zmian

  1. admin Autor wpisu

    @ Anonim – W sieci znaleźliśmy informacje, że koszty lustracji są w przedziale 3-11tys. Na temat lustracji pisaliśmy w 2015 (lustracja-problemowa/) i w 2016 (Lustracja problemowa. ŻARTY?). Tematem kosztów lustracji zajmował się także RPO. Za lustrację płaci spółdzielnia bo to ona zawiera umowę o przeprowadzenie lustracji.

  2. Anonim

    Członek nie może wnioskować o lustrację ale może zgłosić skargę do Rzecznika czy Ministra. Chyba taki przypadek został skrytykowany w G Południowej. ,,nie mamy danych o kosztach lustracji” czy to informacja niejawna? Kto za nią finalnie płaci ?

  3. admin Autor wpisu

    @ Anonim – Nie słyszeliśmy aby w Metalowcu kiedykolwiek przeprowadzono lustrację na wniosek spółdzielcy. Na obecną chwilę nie mamy danych o kosztach lustracji.

  4. Anonim

    Chodiło o gazetkę zarządu i obwinienie członka za wnioskowanie o lustrację i koszt. A tak ciekawe ile kosztuje lustracja jednego członka/ m2

  5. admin Autor wpisu

    @ Anonim – Zgadzamy się, że są spółdzielnie, które publikują protokoły lustracyjne. Kiedy pisaliśmy o wielu pozycjach w opłatach za mieszkanie mieliśmy na myśli to, że z małych sum tworzy się masa, która niekonieczne musi być przydzielana zgodnie z celem. Przykładowo w Metalowcu z “opłaty za psa” aż 50% idzie na finansowanie dźwigów, 25% na działalność społeczno-wychowawczą a tylko 25% idzie na wynagrodzenie gospodarzy domów.

  6. Anonim

    Nt. lustracji jest w południówce, a dostęp do niej ma cały świat, no może poza Koreą Płd.

    0,83 za zakres opisany w odpowiedzi (zarząd, księgowość, porady prawne (bez kosztów reprezentacji), obsługa – przecież to wszystko etatowcy, telefony, mat biur, lustracja i jeszcze drobne naprawy) to nie tragedia a nawet OK, chyba że coś, z tych opisanych występuje w tych 18 tu pozycjach. Moim zdaniem im więcej pozycji w wykazie opłat tym lepiej, nie wiem co admin miał na myśli. Nieraz są 4 pozycje i nie wiadomo za co się płaci bo przecież dostęp do wszystkiego to utopia – członek musi prosić o KONKRETNĄ np f-rę, a skąd ma wiedzieć,że ona jest?

  7. Anonim

    Wybrańcy Narodu znowu obiecują zmiany, in +, w sm -ach. B wątpię w pozytywny tego efekt. Kadencyjność…. a co z karalnością? Problem tkwi w podejściu ogromnej większości członków sm ów, teraz większość posiadaczy nimi jest bo przecież ,,nie mają czasu na sprawy zw. ze s- nią” Nawet właściciele, którzy zrezygnowali z członkostwa to pewnie nieliczne przypadki. A ,,tamci” umiejętnie to wykorzystują. Co nie jest zakazane jest dozwolone, mam tu na myśli wys. opłaty ekspl. nie jakieś tam np. sprzedaże za gr

  8. admin Autor wpisu

    @ Anonim – Poniżej przedstawiamy to co udało się nam znaleźć na temat kosztów zarządzania i administracji w naszej spółdzielni.
    Sprawozdanie zarządu za 2019:
    “Ponoszone przez Spółdzielnię koszty związane z zarządzaniem i administrowaniem są rozliczane dla poszczególnych nieruchomości proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokali i obejmują oprócz wynagrodzeń pracowników także koszty niezależne od Spółdzielni, przykładowo takie jak:
    – koszty ZUS od wynagrodzeń,
    – koszty eksploatacji lokali biurowych (prąd, ogrzewanie, woda itp.),
    – koszty BHP,
    – koszty materiałów,
    – koszty obowiązkowych badań lekarskich,
    – szkolenia pracowników,
    – koszty lustracji i badania bilansu,
    – podróże służbowe,
    – drobne usługi naprawy i konserwacje lokali (biur) zarządu i administracji,
    – służbowe przejazdy miejscowe,
    – ekwiwalenty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych,
    – prenumeraty wydawnictw.”
    “Uwzględniając postanowienia ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych w zakresie rozliczania różnic między kosztami eksploatacji i utrzymania poszczególnych nieruchomości, a przychodami z opłat (art.6 ust.1), biorąc również pod uwagę wyniki analizy ekonomiczno-finansowej za I półrocze 2018r, a także wzrost kosztów pracy, utrzymania biur – konieczne było podwyższenie od 1.01.2019r. opłat w pozycji administrowanie i zarządzanie o kwotę 0,05 zł/m2/m-c (osiedle 2), o kwotę 0,03zł/m2/m-c (osiedle 3).”
    W informacji dla spółdzielców piszą coś takiego:
    “Biorąc pod uwagę wyniki analizy ekonomiczno-finansowej, a także uwzględniając postanowienia ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych w zakresie rozliczania różnic między kosztami eksploatacji i utrzymania poszczególnych nieruchomości, a przychodami z opłat (art.6 ust.1) – konieczne jest podwyższenie opłat w pozycji administrowanie i zarządzanie”

  9. Anonim

    A co wchodzi, w tym przypadku, w administrowanie? Zarządzanie (pensje prezesów), księgowość, porady prawne, pensje wszystkich pracowników s ni, może coś jeszcze? Czy może mniej ,?

Dodaj komentarz

Uzupełnij !